NAK BUAT BISNESS... JOM KLIK

SUKA BLOG INI?

ONE DROP PERFUMES

Followers

Thursday, 23 February 2012

Khasiat Tersembunyi Di Dalam Buah


Description: http://cache2.artprintimages.com/p/LRG/26/2633/GMEMD00Z/art-print/steven-morris-tomato-slice.jpg

Sebiji Tomato mempunyai empat ruang dan berwarna merah. Hati berwarna merah dan mempunyai empat ruang. Semuakajian menunjukkan tomato adalah makanan asli untuk hati dan darah.

Description: http://genserv.anat.ox.ac.uk/grape/grapes.jpg


Segugus anggur tergantung seperti bentuk hati. Setiap buah anggur kelihatan seperti sel darah dan semua kajian menunjukkan hari ini bahawa sememangnya buah anggur makanan penting jantung dan darah.
Description: http://www.foodpoisonjournal.com/uploads/image/Atlas%20walnut%20recall.jpg

Sebiji Walnut kelihatan seperti otak kecil, hemisfera kiri dan kanan, serebrum atas dan serebrum bawah. Bahkan kerutan atau lipatan pada kacang seperti neo-korteks. Kini kita tahu bahawa walnut membantu membangunkan lebih dari 3 neuron-pemancar untuk fungsi otak.
Description: http://2.bp.blogspot.com/_BeDp209ZLsc/SJnWKDTeybI/AAAAAAAABMs/U0v8-xddrrI/s320/kidney%252Bbeans%252B2.jpg
Kacang Ginjal benar-benar menyembuhkan dan membantu menjaga fungsi ginjal , mereka memang kelihatan seperti buah pinggang manusia.

Description: http://1.bp.blogspot.com/_dz6rpZvOszE/TNi8SDRydfI/AAAAAAAAAME/rBA0BQ17_Sk/s400/celeri.JPG

Saderi, Bok Choy, Rubarb dan lain-lain kelihatan seperti tulang. Makanan ini khusus mensasar kekuatan tulang. Tulang adalah 23% natrium dan makanan ini 23 natrium%. Jika anda tidak mempunyai cukup sodium dalam diet anda, tubuh menariknya dari tulang, membuat ianya lemah. Makanan ini mengisi keperluan skeletal untuk tubuh.

Description: http://4.bp.blogspot.com/_EqxAUrcK_7s/TS4BJBLQP4I/AAAAAAAAALE/ym0uCE6QGPs/s320/avocado.jpg

Terung, avokado dan Pir mensasarkan kesihatan dan fungsi rahim dan serviks daripada wanita - Ia kelihatan seperti organ-organ ini. Penyelidikan saat ini menunjukkan bahawa ketika wanita makan 1 avokado minggu, mengseimbangkan hormon, mengurangkan berat lahir yang tidak diingini dan mencegah barah pangkal rahim(kanser serviks). 

Dan bagaimana ini penting ? .... Diperlukan tepat 9 bulan untuk membesarkan avokado dari berbunga ke buah matang. Ada lebih dari 14.000 unsur kimia fotolitik untuk nutrisi dalam setiap salah satu makanan (ilmu sains moden telah mengkaji dan menamakan hanya sekitar 141 dari mereka).


Description: http://www.planeturkey.com/tr/images/stories/MeyvelerinFaydalari_MeyvelerinFaydasi_incir.jpg

Buah ara penuh dengan biji dan tergantung berpasangan ketika mereka tumbuh. Ara meningkatkan motiliti sperma laki-laki dan meningkatkan jumlah sel-sel sperma untuk mengatasi kemandulan lelaki.

Description: http://www.help-lose-weight.co/wp-content/uploads/2011/04/1303416052-54.jpg

Grapefruit, Oren, dan lain-lain limau kelihatan seperti kelenjar mama daripada wanita dan benar-benar membantu kesihatan payudara dan gerakan limfa masuk dan keluar dari payudara.


Description: http://4.bp.blogspot.com/_r3hzMxJ3mjI/SewMJGR19nI/AAAAAAAAEJ4/0fZLN5Fif_Y/s320/red_onions.jpg

Bawang kelihatan seperti sel-sel tubuh. Penyelidikan saat ini menunjukkan bahawa bawang membantu membuang bahan sisa dari semua sel tubuh. Bahkan mereka menghasilkan air mata yang mencuci lapisan epitelium mata.

Description: http://media.rd.com/rd/images/rdc/mag0811/seasons-pick-sweet-potatoes-af.jpg


Ubi keledek kelihatan seperti pankreas dan benar-benar mengseimbangkan indeks glisemia pesakit diabetes.

Description: http://healthnbeauty.myworldmysite.com/sites/healthnbeauty.myworldmysite.com/files/OliveOil%2001_0.jpg


Buah Zaitun membantu kesihatan dan fungsi ovari



Maka Nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu Dustakan?
(Surah   ar-Rahman)
Wallahu A'lam




"JOM Seiring Sejalan"

'When someone shares something of value with you and you benefit from it, you have a moral obligation to share it with others.'

Wednesday, 22 February 2012

TAJAMKAN GUNTING

Petua nak tajamkan gunting.... hmmmm ilmu baru yg noor belajar dpd rakan lama. Selalunya bila gunting dah tumpul jer nor pasti tak boleh nak gunakan untuk gunting kain tapi masih bole digunakan utk gunting kertas. Gunting kain tak boleh digunakan utk mengunting kertas sure terus tumpul.

Now, dah tahu bagaimana nak tajamkan nya..... Senang jer rupanya kan, asah kat leher botol kaca... Hari ni dah siap asah 3 gunting... gunting yg lain kena korek dlm kotak.... itu boleh tunggu dulu. Mulakan dgn yg penting dulu kan...


JOM sama2 kita asah gunting ;)

 Tengah mengasah.... buat macam nak gunting leher botol tuuu...

Gunting yg dah tajam.... nasib baik ler dapat petua ni, kalau tidak dah lama kena buang. Terima kasih Cik Nooraien Ebrahim.... muaaaappppppp!!!!!

"JOM Seiring Sejalan"

'When someone shares something of value with you and you benefit from it, you have a moral obligation to share it with others.'

Friday, 17 February 2012

DOA MURAH REZEKI



"JOM Seiring Sejalan"

'When someone shares something of value with you and you benefit from it, you have a moral obligation to share it with others.'

Thursday, 2 February 2012

SURAH ASY-SYARH

BERUNTUNGNYA ORG YG RAJIN MENGAJI. Nabi Muhammad S.A.W bersabda : "Barangsiapa membaca surah Alam Nasyrah (Surah Ke 94 - Asy-syarh), seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku".


Barangsiapa membiasakan membaca surah Alam Nasyrah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah permudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya.

Sesiapa yang membacanya nescaya Allah turut melapangkan dadanya serta dijauhkan daripada segala kesukaran dalam segala urusannya. Dihilangkan segala sifat kesal dan jemu, serta mendatangkan rajin dalam mengerjakan ibadat.

Barangsiapa membaca Alam Nasyrah sembilan kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan daripada kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan.







Dengan nama ALLAH yg Pengasih, Maha Penyayang
1. Bukankah kami telah melapangkan dadamu (Muhammad)?
2. Dan kami telah menurunkan bebanmu Darimu
3. Yang memberatkan punggungmu
4. Dan kami tinggikan sebutan (nama)mu Bagimu
5. Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan
6. Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan
7. Maka apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan), tetaplah berkerja keras (untuk urusan yg lain)
8. Dan hanya kepada Tuhanmu lah engkau berharap.



"JOM Seiring Sejalan"

'When someone shares something of value with you and you benefit from it, you have a moral obligation to share it with others.'

 

Popular Posts