SUKA BLOG INI?

Followers

Thursday 15 March 2012

Cara Tasbih Guna Jari..& Doa Mudah Bangun Untuk Bangun Buat Tahajjud

Bila menggunakan jari utk menghitung tasbih, tahmid dan takbir .. dan kaitan angka 33 dengan sendi sendi di jari kita. Sebelum itu, mari kita menghayati dua potong ayat al quran dari surah al Qiamah 

Ada juga petua utk senang bangun bertahajud dengan mengamalkan surah Al Qadr .. coba coba lah.

Firman Allah yang maksudnya 

Patutkah manusia (yang kafir) menyangka bahawa Kami tidak akan dapat mengumpulkan tulang-tulangnya (dan menghidupkannya semula)? (ayat 3) 

Bukan sebagaimana yang disangka itu, bahkan Kami berkuasa menyusun (dengan sempurnanya segala tulang) jarinya, (tulang yang lebih halus dari yang lain). (ayat 4) 

Surah Al Qiamah 




Doa untuk mudah bangun tengah malam (tahajjud) 
Baru-baru ni saya ada 1 ceramah di Radio IKIM. Penceramahnya ialah seorang Syeikh dari Negara Arab. Maaf, tak berapa ingat dia punya nama.

Dalam ceramah tu, Syeikh Arab tu ada berkongsi 1 amalan yang jika diamalkan akan memudahkan kita untuk bangun malam untuk bertahajjud. 

Caranya ialah : 
Baca surah al-Qadr (Innaa anzalnaa hufii lailatul qadr…). Baca surah ini hingga habis. Dan pada ayat yang terakhir, diulang sebanyak 7 kali. Semasa ulang baca ayat terakhir tu, kena niat dalam hati, pukul berapa anda nak bangun.





Amalkan baca seperti diatas sebelum anda tidur. InsyaAllah, PASTI BERKESAN. Cubalah…Sekian, harap dapat sebar-sebarkan pada kawan-kawan yang lain untuk diamalkan… 










"JOM Seiring Sejalan"

'When someone shares something of value with you and you benefit from it, you have a moral obligation to share it with others.'

1 comment:

Terima Kasih di atas COMMENT anda, sila singgah lagi ye....

 

Popular Posts