NAK BUAT BISNESS... JOM KLIK

SUKA BLOG INI?

ONE DROP PERFUMES

Followers

Saturday, 2 May 2009

Peristiwa yg menghantui fikiran

Petang tadi @ 5pm, i bersama suami ke Nilai 3 cari lampu utk rumah. Wah, ramai betul org kat sana, daripada mana ye dia org.... tak sangka lak. Anyway, bukan itu yg menghantui fikiran i. On the way back daripada Nilai, selepas round about yg pertama.... i terkejut tgk ada seorg popuan terbaring dgn kepala nya terkulai layu jer & berlumuran dgn darah.... I terus menjerit... Abg!!!... nape popuan tuu... hubby i tanya, nape xcident ke... I terpandang sepintas lalu saja sbb masa tuu hubby drive tak ler laju sangat, tapi i bole lihat dgn jelas apa yg terjadi kat tepi jalan tuu...

Waduiiii.... masih terbayang2 kat mata ni, ntah apa dah jadi dgn popuan tu. Mata nya terbuka, dgn darah disekelilingnya... dia terbaring di atas rumput & seorg lelaki sedang berdiri sambil tangan nya di pinggang. Apa dah jadi sebenarnya, tak bole i nak lupa. Popuan tu dgn hanya berseluar pendek berpetak2 merah & biru, berbaju hitam.... terbaring macam org dah mati. Matanya terbuka, tapi mcm tak bernyawa.... Kereta2 yg lalu tak sebuah pun berani berhenti termasuk ler kami.....

Kaki i masih mengigil hingga lah sampai di rumah. Kenapa manusia begitu kejam sekali..... nak dikatakan dilanggar kereta, mana kereta nya.... tak kan lari jer macam tuu... nak dikata dia dilanggar semasa menyeberang... hmmm tak mungkin, sebab itu highway & kereta mmg banyak masa tuu... tak kan dia tak bole tunggu sehingga betul2 tak de kereta baru menyeberang.... Semua itu menjadi tanda tanya difikiran i. Kalau betul gak kena langgar nape takde darah kat atas jalan yg kami lalui...

Mungkin kah pasangan tadi bergaduh dan yg lelaki hilang sabar... terus membelasah pasangan nya... tapi kenapa si lelaki tak lari jer... kenapa dia cuma berdiri jer di sebelah. Dpd penglihatan i, mungkin sesuatu telah terjadi.... ada kah seseorang akan buat laporan mengenai nya..... Hubby tak berani nak bersuara bila i tanya.... Apa yg harus i lakukan.... haruskan i diamkan aje.... atau mmg pasangan tadi ada masaalah.

Dimata i masih terbayang2 semua itu.... hubby suruh banyak2 bersabar & berserah jer pada yg esa... mungkin ada org lain yg akan membuat tindakan nanti... MUNGKIN kah?

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih di atas COMMENT anda, sila singgah lagi ye....

 

Popular Posts